Lever inte som jag lär

Jaha nej det blev inget inlägg igår om spelen eller om skolan. Jag sitter på skolan nu och ska strax ha lektion så jag vet inte om jag hinner skriva om nått av spelen. Men kan kanske berätta lite om skolan.

Jag är då matte, NO och teknik lärare på mockfjärdsskolan nu sen mitten av september. Har ju haft jobb på ICA sen i sommras men i september så behövde dom inte ha mig där alla dagar så jag åkte till arbetsförmedlingen. Fick sitta där och prata med en kvinna som gav mig lite förslag på saker. Hon pratade mycket om att använda min lediga tid (sabbatsår) till utveckling inom mitt ämne (arkitektur). Tex att jobba för kommunen och godkänna bygglov och dylikt. Iaf något som gav mig erfarenhet.
På vägen hem från arbetsförmedlingen i Djurås så ringde min telefon och då var det dåvarande biträdande rektorn Eva som ringde. Hon och några till på skolan hade fått höra att en arkitektstuderande pojk fanns i kommunen och då tyckte de att han vore lämplig att undervisa barnen i matte och NO. Jag svängde in direkt in till skolan i Mockfjärd och pratade med henne och dagen efter sa jag ja.

Jag kommer få vara kvar till jul för sen börjar en behörig lärare för matte, NO. Men jag har planer på att om jag inte hittar jobb så tänker jag börja läsa lite japanska som jag alltid velat göra. Kanske på distans då.

Nu ska jag förbereda min NO lektion med 7b! Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0