Måndag i december

Lämnar Ebba tidigt vid tåget i Mockfjärd imorse. Behövde ändå komma tidigare för att rätta lite prov. Läskigt för snart ska betygen sättas! Det är sån press, det är ju liksom deras framtid som jag bestämmer! Fast ja jag får ju inte sätte betyg egentligen, men jag får göra det tillsammans med Siv och Dan. Känns tryggt!

Igår såg Ebba och jag The Hangover part 2. Har inte sett ettan men tvåan var lagom bra. Trodde den skulle vara sämre men den var härligt vrickad.

Nörderi delen:
Har lagt Skyrim åt sidan för Skyward Sword. Kan bara säga att det är ett av de bästa Zelda spelen. Twilight Princess hamnar i botten. Hatar det spelet, ingen magi, ingenting av något. Det känns som attt man spelar som Midna hela spelet igenom. Plus att det inte finns några sidouppdrag alls förutom att samla insekter och hitta alla poes. Skyward Sword har allt som Twilight saknade och mer där till! Motion Plus i handkontrollen gör rörelsekontrollen i spelet hela jävla spelet! Så himmla bra gjort! Att slåss med svärdet är skitsvårt i början och man måste verkligen börja tänka på hur man ska döda snabbast. Om man gör ett slag åt höger så är svärdet på högersida sen. Vilket man måste tänka på sen om man bara kan skada fienden med ett slag till åt höger. Klurigt!

Lite tråkigt att det inte finns fler sammhällen som i Wind Waker som är mitt personliga favorit spel. Här kommer min 3 i topp lista!

1. Majoras Mask
2. Wind Waker
3. Skyward Sword

Ocarina of Time kommer väl någonstans där också. Det var ju ändå det spelet som fick mig att börja spela Zelda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0