Sitter av den sista timmen

Dagen lider mot sitt slut. Har fått in de mesta betygen på NO delen. Har matte och teknik delen kvar tills imorgon. Tekniken kommer bli as svår eftersom de inte fått lämna in något förutom en läxa där de ska beskriva en uppfinning och berätta om dess historia och hur de tror den kommer att se ut i framtiden.

På tal om att dagen lider mot sitt slut. Lite skillnad mot sommaren då klockan 15 betyder godmorgon och att hela dagen är kvar! Men snart vänder det och blir ljusare igen! Allt går så fort!

Det här året vad har hänt liksom? Ganska mycket ändå man klämt in när jag tänker efter. Gjorde sista terminen i tvåan, åkte till Rom och Milano med klassen, jobbade på ica under sommaren, åkte på semester med familjen, hade jävligt rolig sommar med alldeles för få vita helger, börja söka jobb, fick jobb på en gång, jobbat nästan en hel termin på högstadiet, blivit mentor!

En bild från min resa till Rom. För er som inte kollat in mitt facebook galleri.


Har faktiskt tagit upp mitt skapande igen. Just nu håller jag på med en skulptur i ståltråd. Som vanligt till en låt. Denna gång en svensk låt, Du får göra som du vill med Patrik Isaksson. Vill dock väldigt gärna göra något i lera. Men sånt är svårt och dyrt... mest dyrt faktiskt. Plus att det är svårt att göra något om man inte har ugn att bränna den i.

Fast just det, här kommer dagens fråga:
Finns det en lera som torkar av sig själv och blir någorlunda stabil utan att man kör in den i ugnen?

Kommentarer
Postat av: F

Nice bild! Hmm, jag vet inte, men fråga may! :)

2011-12-12 @ 16:26:35
URL: http://queenofsand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0