En guide till ett dammigare liv

Har återvänt till Storvreta än en gång. Åkte med ett tidigt tåg från Djurås. På måndagar har vi bara historia så jag kunde åka hem och jobba. Läste ut boken "acceptera inte" och har skrivit 1½ sida. Ska göra resten imorgon, då har vi halva dagen historia men jag tänker nog ta hela. Kommer bli mycket jobb framöver på grund av det. Men jag åker inte hem till Floda i helgen och Ebba kommer inte heller hit så då kan jag jobba under helgen. Fast jag hade föredragit att hjälpa Ebba att flytta ur sin lägenhet.

Har kollat upp lite saker till Italien resan dessutom. Har tom börjat packa lite! Ute i god tid säger de!

Tips för att få dit hem lite dammigare:
1. Bo i en liten lägenhet.
2. Sov i det rummet du är i mest.
3. Bo hos en pensionär.
4. Ha tusen olika prylar som drar ström.

Ja det är sant, alla dessa punkter stämmer in hos mig. Pensionärer fäller mer hud än en ung person och därför blir det dammigare fortare. Plus att vi bor trångt och plus att jag sover i vardagsrummet. Det betyder att jag kan vara i samma rum 95% av dagen. Och som grädden på moset så har vi alla tekniska prylar i samma rum, dvs vardagsrummet. Det blir ett lager med dam över allt på bara 1 dag, och då överdriver jag inte. Men grejen är att jag märkt att det blivit värre nu. Det är läskigt faktiskt!

Dagens nörderi
Tänkte skriva det här för någon dag sedan men det kom andra viktigare nördigheter i vägen. Within Temptation har släppt ett nytt album, The Unforgiving. Blev dock besviken på den. Det låter EXAKT som Nightwish album Dark Passion Play. Och jag gillade inte det albumet. Det är som att de tror de ska låta bra bara de sjunger så högt de kan. NEj jag gillade WT's Mother Earth och Silent Force mest. Kanske tom deras första skiva Enter också. Det var improvisation och de tog ut svängarna mer. Från att ha varit lite smyg gothiska till att bli slager rock.

Lyssna på skillnaden, den är påtaglig. Den första är ett lysande exempel från deras första skiva. Och den senare en från deras nya skiva. Den första videon är om ni frågar mig en av de snyggaste musikvideos i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0